Oszukana podczas internetowych zakupów
Mieszkanka Zamościa chcąc kupić w internecie laptopa straciła ponad 1000 złotych. Za towar przesłała pieniądze, a w zamian otrzymała kopertę z gwarancją. Laptopa w paczce jednak nie było. Robiąc zakupy online pamiętajmy o zachowaniu ostrożności. Pamiętajmy, że z sieci korzystają także oszuści, którzy bez skrupułów wykorzystają brak czujności, niewiedzę, czy też czasami naiwność kupujących.
38-latka z Zamościa powiadomiła policjantów, że robiąc zakupy w sieci została oszukana. Pod koniec października chciała kupić laptopa. Zainteresowała się ogłoszeniem umieszczanym na jednym z portali. Nawiązała kontakt ze sprzedawcą i zgodnie z ustaleniami przelała na wskazane konto kwotę ponad 1000 złotych. Sprzedawca miał wysłać towar bezpośrednio po zaksięgowaniu wpłaty. Kiedy przesyłka nie dochodziła pokrzywdzona kilkakrotnie kontaktowała się ze sprzedawcą. Ten twierdził, że została wysłana i nie wie, dlaczego jeszcze nie dotarła. Ostatecznie 38-latka otrzymała paczkę, a w niej kopertę z gwarancją. Jednak zakupionego laptopa nie było. Natychmiast skontaktowała się ze sprzedającym, który oświadczył, że się pomylił. Po tym kontakt z nim urwał się, pokrzywdzona zrozumiała, że została oszukana. Sprawę postanowiła zgłosić policjantom.
Apelując o ostrożność w sieci i przypominamy o kilku zasadach, które pomogą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji:
- robiąc zakupy w sieci korzystać należy jedynie ze sprawdzonych sklepów;
- należy sprawdzić, jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz, czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości można zadzwonić;
- przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić opinie o sprzedawcy i sklepie;
- należy także unikać zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie - może to sugerować oszustwo.
Jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa należy zgłosić ten fakt na Policję.
starszy aspirant Dorota Krukowska - Bubiło