Aktualności

Kolejne oszustwo na BLIK-a. Apelujemy o ostrożność

21-latka przekonana, że pomaga znajomej zasiliła konto oszustów. Zareagowała na przesłaną komunikatorem prośbę o opłacenie zamówienia. Wygenerowała kody BLIK i przekazała je oszustowi. Po tym dowiedziała się, że na konto społeczościowe znajomej ktoś się włamał i rozesłał fałszywe wiadomości. Jednak było już za późno przelewów nie udało się cofnąć. 21-latka straciła prawie 1000 złotych.

Do policjantów z zamojskiej komendy w sobotę zgłosiła się kolejna mieszkanka naszego powiatu i powiadomiła, że dała się nabrać internetowemu oszustowi. 21-latka opisując jak doszło do przestępstwa powiedziała, że od znajomej komunikatorem otrzymała prośbę o pomoc w opłaceniu zamówienia. Rzekoma znajoma napisała, że ma tylko gotówkę, a musi zapłacić za zamówienie przelewem. 21-latka nie podejrzewała oszustwa, wygenerowała za pomocą aplikacji mobilnej swojego banku kod BLIK i wysłała koleżance. Znajoma poprosiła ją o kolejne dwa kody, 21-latka spełniła jej prośby. Dokonała również autoryzacji transakcji. Po pewnym czasie do pokrzywdzonej zadzwoniła prawdziwa koleżanka i ostrzegła, aby nie przekazywała żadnych pieniędzy, ponieważ ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i podszywając się pod nią rozesłał do znajomych wiadomości z prośbą o pożyczkę. Jednak było już za późno 21-latka straciła prawie 1000 złotych. O oszustwie powiadomiła policjantów. 

Działający w sieci oszuści chcąc wyłudzić pieniądze często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Włamują się na konta użytkowników portalu i podszywając się pod właściciela wysyłają wiadomości do znajomych swoich ofiar z prośbą o pożyczkę. Bądźmy czujni. Nie działajmy pochopnie i weryfikujmy otrzymane od znajomych wiadomości z prośbą o pożyczkę. Zdrowy rozsądek pozwoli nam uniknąć straty pieniędzy.

starszy aspirant Dorota Krukowska – Bubiło

Powrót na górę strony