Oszustwo „na niedopłatę”. Mieszkaniec gminy Zamość stracił 10 tysięcy złotych
Sms o niedopłacie za prąd posłużył oszustom do wypłacenia z konta 21-latka pieniędzy. Nieświadomy oszustwa pokrzywdzony otworzył dołączony do wiadomości link i wpisał numer swojego rachunku. To wystarczyło przestępcom, aby z rachunku pokrzywdzonego wypłacić 10 tysięcy złotych.
O oszustwie policjantów zawiadomił wczoraj mieszkaniec gminy Zamość. Powiedział, że otrzymał smsa o treści: „ na dzień 30.07. zaplanowano odłączenie energii elektrycznej. prosimy o uregulowanie należności, 3,46 zł.”. Do wiadomości dołączony był link, z którego pokrzywdzony skorzystał. Wpisał żądane dane – numer swojego konta bankowego. Po tym strona została zablokowana. 21-letni pokrzywdzony próbował zalogować się do bankowości mobilnej, po wpisaniu loginu i hasła wyświetliła się informacja, że konto zostało zablokowane. W banku uzyskał nowy pin i hasło do konta. Przy ich użyciu zalogował się na rachunek i wówczas zauważył, że brakuje 10 tysięcy złotych. Nieuprawniona osoba z konta pokrzywdzonego pięciokrotnie przelewała pieniądze na inny rachunek. Pokrzywdzony w banku złożył reklamację, o oszustwie powiadomił Policję.
Uważajmy na wiadomości mailowej lub sms z informacją o dopłacie do przesyłki lub niedopłacie za rachunek. Z zasady wiadomości takie posiadają linki, które przekierowują na strony, którymi dysponują oszuści. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na konto bankowe, nie wpisujmy tam również naszych danych.
starszy aspirant Dorota Krukowska - Bubiło