Dostał fałszywą wiadomość o zaktualizowanie danych na platformie telewizyjnej
Mieszkaniec powiatu zamojskiego dał się nabrać internetowemu oszustowi i stracił oszczędności. Otrzymał fałszywego maila o konieczności zaktualizowania danych na platformie Netflix. Wpisał tam swoje dane oraz dane z karty płatniczej. To wystarczyło oszustowi, aby z konta 36-latka wypłacić ponad 1200 złotych.
36-letni mieszkaniec powiatu zamojskiego otrzymał maila, z którego wynikało, że zawieszone zostało jego członkostwo na platformie Netflix. W celu aktywowania subskrypcji musi zaktualizować swoje dane. W mailu było pole do zalogowania się i podania danych – imienia, nazwiska oraz numeru karty debetowej wraz z datą jej ważności oraz trzycyfrowym kodem zabezpieczającym z karty. 36-latek wykonał powyższe polecenia. Po tym otrzymał informację, że proces przebiegł pomyślnie. Kilka dni później zauważył na swoim koncie nieautoryzowane przez niego transakcje finansowe. Łącznie było ich pięć na ogólną kwotę ponad 1200 złotych. Transakcje zostały wykonane w sklepie i na stacji w Bukareszcie. Pokrzywdzony zastrzegł kartę, a o oszustwie powiadomił policjantów.
Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust, aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Zachowajmy ostrożność. Otrzymując wiadomość o zaleganiu z opłatami, czy też z informacją o konieczności zaktualizowania danych nie postępujmy pochopnie. Przed przekazaniem swoich danych skontaktujmy się z instytucję, od której pochodzi wiadomość i zweryfikujmy jej prawdziwość. Postępując z rozwagą i ostrożnością nie stracimy oszczędności.
starszy aspirant Dorota Krukowska - Bubiło