Aktualności

53-latek w porę zorientował się, że ma do czynienia z oszustem

Niewiele brakowało aby 53-latek z gminy Krasnobród stracił swoje oszczędności. Mężczyzna chcąc pomóc swojej mamie w zakupach przez internet wszedł w link podesłany przez rzekomego sprzedającego. Następnie postępował zgodnie z przekazywanymi przez niego telefonicznie instrukcjami. Nabrał jednak podejrzeń, gdy rozmówca poprosił o podanie danych do logawania do bankowości elektronicznej. Wówczas natychmiast zamknął uruchomioną wcześniej aplikację i skontaktował się ze swoim bankiem. Na szczęście na koncie 53-latka nie odnotowano żadnych operacji finansowych.

Wczoraj do zamojskiej komendy zgłosił się 53-letni mieszkaniec gminy Krasnobród. Mężczyzna zrelacjonował przebieg zdarzenia, w czasie którego o mały włos nie stracił swoich oszczędności. Z przekazanych przez 53-latka informacji wynikało, że pomagał swojej mamie w zakupach internetowych.

Kobieta przyszła do niego rozmawiając przez telefon z rzekomym sprzedawcą. Na jej prośbę syn podał adres swojej poczty elektronicznej, na którą sprzedawca miał przesłać wiadomość wraz z informacjami o szczegółach zakupu. Początkowo ta sytuacja nie wzbudziła żadnych jego podejrzeń. Nie dopytywał więc, czego dotyczył zakup, wiedział jedynie, że chodzi o zwrot środków za zakupiony towar.

Po chwili 53-latek otrzymał oczekiwana wiadomość. W tym czasie był instruowany telefonicznie przez fałszywego sprzedawcę, co w dalszej kolejności należy z nią zrobić. Postępował więc zgodnie z jego wytycznymi i kliknął w przesłany link, a następnie zalogował się do swojej bankowości elektronicznej. Niepokój mężczyzny wzbudziła jednak prośba rozmówcy o podanie danych do logowania. Wówczas niezwłocznie zamknął uruchomioną wcześniej aplikację i w tym momencie oszust rozłączył się. Mieszkaniec gminy Krasnobród zorientował się, że na jego komputerze była zainstalowana aplikacja do zdalnej obsługi urządzenia. Do momentu kontaktu ze swoim bankiem nie miał pewności, czy jego oszczędności są bezpieczne. Na szczęście otrzymał potwierdzenie z banku, że na jego koncie w związku z tą sytuacją nie odnotowano żadnych operacji finansowych.

Pamiętajmy o bezpieczeństwie podczas korzystania z internetu. Chrońmy swoje dane – nie udostępniajmy danych do logowaniana na konta bankowe przypadkowym osobom. Szczególną ostrożność należy też zachować, gdy otrzymamy wiadomość zawierającą podejrzane linki. Aby nie narazić się na utratę oszczędności nie klikajmy w nie i nie instalujmy w taki sposób żadnych aplikacji.

starszy aspirant Katarzyna Szewczuk

Powrót na górę strony