Aktualności

Zareagował na prośbę szwagierki o pożyczkę i stracił 800 zł

Oszust włamał się na konto społecznościowe 34-latki i rozesłał do jej znajomych wiadomości, prosząc o pożyczkę za pośrednictwem kodu Blik. Namowom oszusta dał się zwieść szwagier 34-latki, który wygenerował i przekazał kod Blik na kwotę 800 zł. Weryfikujmy otrzymywane wiadomości i nie przekazujmy obcym kodów do płatności mobilnych.

34-letnia mieszkanka gminy Sitno zawiadomiła wczoraj policjantów, że ktoś włamał się na jej konto na Facebooku. O włamaniu dowiedziała się od koleżanki, która zadzwoniła do niej i powiedziała, że z profilu 34-latki rozesłane zostały wiadomości do znajomych z prośbą o udostępnienie kodu Blik. Zawiadamiająca od razu zareagowała, nie mogła jednak zalogować się na swoje konto, dlatego telefonowała do znajomych i uprzedzała ich o oszustwie.

Niestety przed telefonem od 34-latki na fałszywą prośbę zareagował jej szwagier. Wygenerował i przekazał kod Blik na kwotę 800 złotych. Dopiero wówczas, gdy otrzymał drugą wiadomość z prośbą o kolejną wpłatę zatelefonował do szwagierki pytając o powody problemów finansowych. Wtedy dowiedział się, że to nie ona prosiła o finansowe wsparcie, a oszust, który zrealizował wypłatę gotówki w jednym z bankomatów na terenie kraju.

Apelujemy o zachowanie czujności i weryfikację pochodzenia otrzymanych wiadomości tekstowych. Zanim przekażemy komukolwiek kod Blik, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę to znajomy potrzebuje naszej pomocy.

podkomisarz Dorota Krukowska – Bubiło

Powrót na górę strony