Aktualności

Oszustwo przy sprzedaży obuwia

39-letnia mieszkanka Zamościa padła ofiarą internetowego oszusta. Wystawiła na sprzedaż obuwie. Po tym otrzymała kod QR, który zeskanowała a następnie zalogowała się na swój rachunek. Później wygenerowała i przekazała fałszywemu pracownikowi portalu kod Blik na kwotę 2300 zł. Dzięki temu pieniądze za buty miały trafić na jej rachunek. W rzeczywistości wypłacili je oszuści w bankomacie na terenie kraju.

39-letnia mieszkanka Zamościa zawiadomiła policjantów, że sprzedając za pośrednictwem internetu obuwie została oszukana i straciła 2300 złotych. Wyjaśniła, że na popularnym portalu ogłoszeniowym wystawiła do sprzedaży obuwie za kwotę 380 złotych. Po kilku minutach napisała do niej osoba informując, że zakupiła produkt. W wiadomości otrzymała też kod QR, który miała zeskanować i w ten sposób pobrać opłatę za buty. Otrzymała również dane do wysyłki towaru.

Po zeskanowaniu kodu 39-latka została przekierowana na stronę, gdzie miała zalogować się na swoje konto. Wybrała odpowiedni bank i zalogowała się.

Następnie zadzwoniła do niej kobieta, rzekomo pracownik portalu ogłoszeniowego, informują, że środki za zakupione buty trafią na konto 39-latki jeśli wygeneruje i przekaże jej kod Blik. Nieświadoma oszustwa kobieta wykonała zalecenie, dokonała także autoryzacji transakcji.

Po tym kobieta przerwała połączenie. 39-latka sprawdziła swój rachunek i zauważyła, że ktoś Blikiem wypłacił z jej konta 2300 złotych. Zadzwoniła na numer, z którego telefonowała do niej rzekoma pracownica portalu. Połączenie odebrał mężczyzna, który zdziwiony telefonem zapewniał, że nie ma nic wspólnego z transakcją związaną ze sprzedażą obuwia. 39-latka zadzwoniła także na infolinię swojego banku, gdzie dowiedziała się, że pieniądze z jej konta zostały już wypłacone w bankomacie na terenie kraju.   

Pamiętaj! Nie wchodź w żadne linki przesyłane przez nieznane Ci osoby i nie podawaj kodów Blik. Nie podawaj też danych dostępowych do swoich kont czy kart. Takie informacje nie są potrzebne uczciwym nabywcom. Na stronach banków, czy portali sprzedażowych umieszczone są informacje, jak działają oszuści i czego nie należy robić, chcąc uchronić swoje pieniądze – wystarczy wnikliwie się z nimi zapoznać. W razie wątpliwości zapytaj znajomą osobę, czy korzystała z podobnych płatności i jak one wyglądały. Takie ostrożne postępowanie może uratować oszczędności.

Powrót na górę strony