Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Oszustwo „na pracownika banku”. Apelujemy o rozwagę!

Do 32-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika salonu telefonii komórkowej twierdząc, że otrzymała jej wniosek o duplikat karty SIM. Poinformowała też, że ktoś z rachunku bankowego 32-latki próbował wypłacić pieniądze, co po chwili potwierdził dzwoniący mężczyzna, który przedstawił się za pracownika banku. W celu ochrony swoich oszczędności 32-latka postąpiła zgodnie z zaleceniami mężczyzny. Wygenerowała i zatwierdziła kody blik na łączną kwotę 3 000 zł. W rzeczywistości pieniądze przekazała oszustom.

32-latka wyjaśniając jak doszło do oszustwa powiedziała policjantom, że zadzwoniła do niej kobieta przedstawiając się za pracownika salonu telefonii komórkowej twierdząc, że wpłynął do nich wniosek o duplikat jej karty SIM. Kobieta wyjaśniła też, że z banku, w którym 32-latka ma konto, otrzymali wiadomość o próbie wypłaty środków pieniężnych z jej rachunku.

Po chwili zadzwonił do niej mężczyzna, który podając się za pracownika banku potwierdził wcześniejszą informację o próbie wypłaty pieniędzy. Wyjaśnił też, że wypłata została przez bank zablokowana. Zalecił, aby zabezpieczyć środki na koncie technicznym. W tym celu należało przekazać rozmówcy kody Blik. Mężczyzna zapewniał, że pieniądze zostaną zwrócone.

32-latka chcąc chronić swoje oszczędności wygenerowała i przekazała kilka kodów Blik na łączną kwotę 3000 złotych. Po tym mężczyzna rozłączył połączenie, a do pokrzywdzonej dotarło, że została oszukana. Powiadomiła o tym bank, w którym ma konto oraz zamojskich policjantów. 

Kiedy telefonuje nieznana nam osoba, przedstawia się za pracownika banku i informuje o zagrożonych oszczędnościach, zalecając jednocześnie wykonanie transakcji – zachowajmy ostrożność i ograniczone zaufanie do rozmówcy. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, czy przekazania kodów Blik. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

podkomisarz Dorota Krukowska – Bubiło

Powrót na górę strony